ITWatch

Øget fokus på skandaleramte it-projekter skaber nervøsitet hos offentlige kunder

Frygten for at blive den næste store it-skandale præger i høj grad de opgaver, som bliver udbudt fra det offentlige. Dialog mellem topledelse og løbende åbenhed fra begge parter kan være løsningen, mener privat leverandør.

Foto: PRESSE/MIRACLE

De seneste års it-skandaler har i høj grad sat deres aftryk på samarbejdet mellem private it-virksomheder og det offentlige.

"Der er en nervøsitet blandt de offentlige kunder helt generelt for ikke at blive den næste i rækken med et fejlbehæftet eller forsinket it-system," lyder det fra adm. direktør hos konsulentvirksomheden Miracle, Jan Skelbæk, som ITWatch har talt med på årets Offentlig Digitaliseringskonference i Aarhus.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Hurtig vending i it-branchen efter coronakrisen

Markedet for it er buldret tilbage efter krisens værste år, viser nye tal. Fremgangen er langt større end ventet, mener IDC Nordic, der står bag tallene. Og tallene bekræftes af IT-Branchen, der aldrig har haft så travlt.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs