Jeppe Hedaa: Atea-sagen hamrede et søm i ligkisten på fri samtale mellem partnere

Det er problematisk, hvis man som leverandør ikke må invitere sine kunder ud af spise eller en tur i teateret af angst for en bestikkelsessag, mener 7N-direktøren. 
"Personlige og tillidsfulde relationer" mellem leverandør og kunde er afgørende, mener Jeppe Hedaa, direktør i 7N. | Foto: PR
"Personlige og tillidsfulde relationer" mellem leverandør og kunde er afgørende, mener Jeppe Hedaa, direktør i 7N. | Foto: PR

Det er et problem, hvis leverandører ikke længere tør at invitere sine offentlige kunder ud at spise eller til fodboldkamp af frygt for, at det kan opfattes som bestikkelse, skriver adm. direktør i 7N Jeppe Hedaa i et debatindlæg hos Finans.

Direktøren pointerer, at han er modstander af "bestikkelse af enhver art", men at han er nervøs for strammere politikker på området, som man ifølge ham ser i den offentlige sektor.

"Atea-sagen hamrede endnu et søm i ligkisten på den frie og gode samtale mellem industrielle samarbejdspartnere og fik trådt grundigt på bremsen, når det gælder den livsvigtige kommunikation, der er så afgørende i succesfulde industrielle relationer," skriver Jeppe Hedaa i indlægget.

Han mener, at der er brug for "personlige og tillidsfulde relationer" mellem leverandør og kunde, og at fælles oplevelser er den bedste vej til det. Konkret foreslår 7N-direktøren et øget fradrag på "rimelige repræsentationsudgifter".

Tidligere kommunal chef får samfundstjeneste i Atea-sag

7N-direktør: Regeringen har ingen indsigt i digital sikkerhed 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også