Comcast og Walmart overvejer udvikling og distribution af smart tv'er

Amerikanske Comcast vil have en bid af streamingmarkedet. Et smart-tv med software fra selskabet er på tegnebrættet.
Foto: Jeff Fusco/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Jeff Fusco/AP/Ritzau Scanpix
AF RITZAU FINANS

Internet og kabeltv-selskabet Comcast og detailkæmpen Walmart forhandler om muligheden for i fællesskab at udvikle og distribuere smart tv'er.

Det oplyser kilder til avisen Wall Street Journal.

Comcast vil ind på streamingmarkedet og ikke blot være udbyder af internet og kabel-tv.

Derfor er selskabet i dialog med Walmart om smart tv'er, hvor detailgiganten i modgift for at promovere tv'erne med software fra Comcast, vil få en bid af omsætningen, fortæller kilderne til avisen.

Det vil sandsynligvis være en tredjepart, der står for produktionen af tv'erne, mens mærket vil blive Walmats.

Comcasts software skal hjælpe forbrugerne med at navigere mellem streamingtjenester, hvilket vil bringe selskabet i direkte konkurrence med techgiganter som Apple, Amazon og Roku, der alle producerer enheder til streaming.

Hvor kabel-tv i USA er begrænset af regionale udbydere, vil den nye strategi give Comcast adgang til alle forbrugere i USA, siger kilderne til avisen.

En talskvinde fra Comcast har afvist at kommentere de konkrete rygter over for Wall Street Journal, men siger til avisen, at selskabet konstant er i dialog med nuværende og nye udbydere om innovation og nye produkter.

Comcasts topchef, Brian Roberts, nævnte i september, at selskabet har haft udvikling af smart tv'er i kikkerten på "global basis," men nævnte hverken specifikke aftaler eller tidspunkt.

Amerikanske internetudbyder overrasker positivt 

Coronavirus får amerikanske telekæmper til at se bort fra ubetalte ydelser 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også