HP satser på abonnementsbaserede print

HP reagerer på, at printermarkedet er under forandring. Det sker ved i højere grad at benytte abonnementsordninger, skriver Berlingske.
HP er begyndt på abonnementsordninger på print. | Foto: Elise Amendola/AP/Ritzau Scanpix
HP er begyndt på abonnementsordninger på print. | Foto: Elise Amendola/AP/Ritzau Scanpix

Det danske printermarked er under forandring. En af de store spillere, HP, er derfor begyndt i stigende grad at satse på abonnementer.

Det skriver Berlingske.

"I et års tid har vi også tilbudt abonnementsbaserede print, hvor man fra 29 kr. om måneden kan printe et antal sider ud over de ti første gratis sider. Vi sender så automatisk en ny patron, når det er aktuelt. Det er en billigere løsning for kunderne, men vi vil gerne have dem til at blive hos os," siger Peter Møller Kristensen, adm. direktør for HP Danmark, til Berlingske.

Tendensen er, at papirprint er faldende, mens billed- og reklameprint holder markedet oppe. Selskabet sælger mellem 15.000 og 17.000 store printere om året i Danmark.

Ifølge den danske direktør sidder HP på godt 40 pct. af markedet for A4-print og 60 pct. af markedet for blækprintere.

Printerkoncern øger bundlinjen i presset marked

Canon-direktør: Der mangler en konsolidering i printbranchen 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også