Den danske spiludvikler Trophy Games har finjusteret strategien for 2024-26. Efter årets tre første kvartaler har spilleverandørens serie af transportspil leveret en omsætning der er 34 procent højere end i de tre første kvartaler af 2022; i tredje kvartal alene stod transport-serien for 70 procent af Trophy Games omsætning mod 48 procent på samme tid sidste år.
Det skriver selskabets administrende direktør Søren Gleie i et CEO-letter til investorerne. Trophy Games er noteret på Nadaqs vækstbørs, First North, i København.
Trophy Games hævede i oktober forventningerne til 2023 resultatet fra tidligere mellem 4,5 mio. kr. til mellem 8 og 12 mio. kr. I nyhedsbrevet løfter Søren Gleie noget af sløret for de gode takter, der altså også fører til en finpudsning af strategien frem mod 2027.
Transport-serien i fokus
De priære mål for næste år er alle relateret til Transport-serien og kodeframworket. Ligesom Trophy Games satser på at anvende AI til blandt andet oversættelser, spillersupport og estimering af værdien af brugerne bedre tidligt i deres spilrejse.
”Transport-serien af spil er bygget op omkring folks offline-hobbyer, som fly, tog, skibe og lastbiler. Det er en serie af arbejdsomme spil med en høj grad af kompleksitet. Målet for de næste tre år er at dominere managerspilsgenren, som også vil være i fokus for vores investeringer og prioriteter,” skriver Søren Gleie i nyhedsbrevet.
”I de første tre kvartaler i år har vi set en solid vækst i vores transportserie, selv om vi er blevet mere konservative i vores markedsføring. Transportserien har genereret 26 millioner kroner, sammenlignet med 19,4 millioner i de første tre kvartaler sidste år. Det er en stigning på 6,6 millioner eller 34 procent.”