Computerspil-firmaer har markant medvind under coronakrisen

Mere tid i hjemmet under coronakrisen har givet langt større efterpørgsel efter spil. Det giver bonus for succesfulde danske producenter.
Folk bruger mere tid på computerspil, og det giver øget indtjening for mange danske producenter, siger Mathias Gredal Nørvig. adm. direktør i en af branchens store selskaber, Sybo Games. | Foto: Stine Bidstrup/ERH
Folk bruger mere tid på computerspil, og det giver øget indtjening for mange danske producenter, siger Mathias Gredal Nørvig. adm. direktør i en af branchens store selskaber, Sybo Games. | Foto: Stine Bidstrup/ERH
Af Nicolai Raastrup

Danske producenter af computerspil oplever stærk medvind under coronakrisen. De hårde coronatiltag indebærer, at folk bruger mere tid i hjemmet, og det har givet langt større efterspørgsel efter spil, lyder det samstemmende fra branchen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også