To ejere bag Subway Surfers-spillet deler kagen på ny måde

En lidt løs aftale om et samarbejde mellem to spilfirmaer blev til Subway Surfers, der nu er downloadet 2,7 milliarder gange. Nu udløber aftalen og bliver erstattet af en ny ordning mellem Kiloo og Sybo, så Sybo fremover overtager rollen som udgiver.
Foto: Bidstrup Stine/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Foto: Bidstrup Stine/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Af Jesper Kildebogaard

I otte år har en samarbejdsaftale mellem to danske spilfirmaer, Kiloo i Aarhus og Sybo i København, dannet grundlag for den største, danske kommercielle spilsucces nogensinde: Mobilspillet Subway Surfers, hvor en graffitiglad fyr hopper rundt mellem jernbaneskinner og vagtfolk - og tjener et milliardbeløb hjem til skaberne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også