GDPR får amerikanske virksomheder til at lukke for europæere

Flere amerikanske virksomheder har valgt at lukke deres hjemmesider for europæere, fordi de ikke er nået i mål med at leve op til de nye GDPR-krav.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

En række amerikanske virksomheder blokerer deres hjemmesider for europæere i stedet for at leve op til EU's persondataforordning, GDPR, som trådte i kraft i dag.

Det skriver Computerworld med henvisning til Bloomberg.

Der er blandt andet tale om store amerikanske medier som Los Angeles Times, Chicago Tribune og The New York Daily News.

"Vores hjemmeside er desværre ikke tilgængelig i de fleste europæiske lande i øjeblikket," skriver Los Angeles Times.

Ifølge Computerworld understreger Los Angeles Times, at mediet arbejder på at finde en løsning.

Tilsynsdirektør om GDPR: 25. maj er en festdag

Datatilsynet er på seminar mens GDPR rulles ud 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også