Mobilepays nye prismodel rammer 150.000 kunder

Ændringer i Mobilepays Myshop betyder, at kunder risikerer at skulle af med ti gange så meget for at modtage penge fra deres kunder. 
MobilePay ændrer pisstrukturen i deres Myshop. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix
MobilePay ændrer pisstrukturen i deres Myshop. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix
af marketwire

Ændringer i prisstrukturen hos Mobilepay kommer til at ramme selskabets 150.000 kunder i Myshop forskelligt, men særligt små firmaer og foreninger kan blive påvirket relativt voldsomt.

Det skriver Børsen.

Med virkning fra 1. oktober lancerer Mobilepay en ny prismodel for sine Myshop-erhvervskunder. I fremtiden skal kunderne betale et gebyr på 0,99 pct. af varens pris, og samtidig bortfalder alle de tidligere Myshop-gebyrer.

Anette Bøje, der er dansk landechef for Vipps Mobilepay, forklarer, at Mobilepay har valgt at ændre modellen, fordi den i fremtiden skal være mere enkel, skriver Børsen. Tidligere var der både tale om et oprettelsesgebyr, et månedligt abonnement og en transaktionspris afstemt efter antallet af årlige transaktioner.

Vipps Mobilepay har omkring 150.000 danske Myshop-betalingssteder.

”Ca. halvdelen af vores kunder vil opleve, at det bliver billigere, nogle vil være neutrale i forhold til i dag, og nogle vil opleve en højere pris i fremtiden,” siger Anette Bøje, ifølge avisen. 

Det er særligt dem med høje stykpriser, der vil mærke højere omkostninger grundet ændringerne.

Mobilepay har siden lanceringen for over ti år siden akkumuleret et underskud, der har rundet 1 mia. kr.. Myshop er et produkt blandt flere, hvor prismodellen muligvis også skal ses igennem af ledelsen i den kommende tid for at øge selskabets indtægter.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også