Hurtig vækst har tvunget Pleo til at ændre organisationen

Fintechselskabet Pleo har indtil videre ansat 250 nye medarbejdere i år, og planen er at blive langt flere i 2022. Derfor har det været nødvendigt at ændre på organisationen, lyder det fra HR-direktør.
Alene i marts ansatte Pleo 121 nye medarbejdere. | Foto: Jens Dresling
Alene i marts ansatte Pleo 121 nye medarbejdere. | Foto: Jens Dresling

Med en målsætning om at runde 1000 medarbejdere i 2022 ligger fintechselskabet Pleo i overhalingsbanen, når det kommer til at udvide organisationen, og netop hastigheden har gjort det nødvendigt at ændre grundlæggende på organisationen, skriver Børsen.

“Sidste sommer ramte Pleo 300 ansatte, og strukturen for, hvordan vi samarbejdede, fungerede ikke længere. Vi var begyndt at blive langsomme i vores beslutningsprocesser, og standardreaktionen var at gå til stifterne for at få en afgørelse. Det duer bare ikke, når man er 300 mand,” siger Mette Gade, der er HR-direktør i Pleo, til Børsen.

Siden begyndelsen af året har Pleo ansat 250 nye medarbejdere, hvilket bringer det samlede antal op på 630 pt., og personaletilvæksten har ifølge HR-direktøren gjort det nødvendigt at skabe en ny struktur for at undgå, at hastigheden i organisationen sander til.

Det betyder, at de forskellige forretningsdomæner, der indeholder grupperinger af teams, har fået større uafhængighed.

Pleo er en talent-fabrik inden for fintech

Fintech-virksomhed får 600 ansøgninger fra ukrainere

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også