Dansk fintech-komet har fået mere end halveret aktiviteten under coronakrisen

Danske Pleo kan tydeligt mærke coronavirussen på aktiviteterne. Fintechselskabets kunderne gennemfører langt færre transaktioner under den igangværende krise.
Medstifter og adm. direktør i Pleo, Jeppe Rindom. | Foto: Anders Rye Skjoldjensen
Medstifter og adm. direktør i Pleo, Jeppe Rindom. | Foto: Anders Rye Skjoldjensen

Med 6000 virksomhedskunder er danske Pleo på få år vokset kraftigt, men de seneste uger har budt på et markant fald i antallet af transaktioner hos fintechselskabet, skriver Børsen.

Pleo, der leverer en løsning til at håndtere bilag for virksomheder og udsteder firmabetalingskort, kan konstatere, at antallet af transaktioner er faldet med 60-65 pct. i løbet af de seneste uger.

"Det handler ikke om, at kunderne ikke har kortet længere, det er simpelthen bare, fordi kortet bliver brugt væsentligt mindre, fordi folk sidder hjemme," siger medstifter og adm. direktør i Pleo, Jeppe Rindom, til Børsen.

Han peger på, at Pleo trods det lavere antal af transaktioner ikke mister kunder i øjeblikket, men alligevel har fintech-selskabet valgt at  sætte planerne om at ramme 1000 medarbejdere i 2022 på pause, ligesom at man har valgt ikke at besætte 30-40 åbne stillinger for nuværende.

Bankchefer og tilsyn drømmer om fusion af it-leverandører – men milliardregning og tekniske problemer spænder ben 

Ny bank ser dagens lys: "Nu skal vi også bevise at vi kan drive den" 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også