Dansk fintech-komet har fået mere end halveret aktiviteten under coronakrisen
![Medstifter og adm. direktør i Pleo, Jeppe Rindom. | Foto: Anders Rye Skjoldjensen](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12046849.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc79xfuf7p7bn10rvdmcht.jpg)
Med 6000 virksomhedskunder er danske Pleo på få år vokset kraftigt, men de seneste uger har budt på et markant fald i antallet af transaktioner hos fintechselskabet, skriver Børsen.
Pleo, der leverer en løsning til at håndtere bilag for virksomheder og udsteder firmabetalingskort, kan konstatere, at antallet af transaktioner er faldet med 60-65 pct. i løbet af de seneste uger.
"Det handler ikke om, at kunderne ikke har kortet længere, det er simpelthen bare, fordi kortet bliver brugt væsentligt mindre, fordi folk sidder hjemme," siger medstifter og adm. direktør i Pleo, Jeppe Rindom, til Børsen.
Han peger på, at Pleo trods det lavere antal af transaktioner ikke mister kunder i øjeblikket, men alligevel har fintech-selskabet valgt at sætte planerne om at ramme 1000 medarbejdere i 2022 på pause, ligesom at man har valgt ikke at besætte 30-40 åbne stillinger for nuværende.
Ny bank ser dagens lys: "Nu skal vi også bevise at vi kan drive den"