
I 2017 lancerede Nets det moblie dankort, som skulle være betalingskæmpens våben på markedet for mobile betalinger. Men her to og et halvt år senere, må Nets sande, at det mobile dankort er langt efter Apple Pay, når det kommer til brugere og transaktioner.
Det skriver Børsen.
"Med introduktionen af Apple Pay og Google Pay er NFC blevet den naturlige måde for forbrugerne at betale via mobilen, da det også er sådan, de har vænnet sig til at betale kontaktløst med det fysiske kort. Dette har nok gjort det sværere for mobilbetalingsløsninger som Dankort app, der anvender alternative betalingsteknologier, at slå igennem," skriver Jeppe Juul-Andersen, direktør for dankortet i Nets, i en mail til Børsen.
Det har kostet 100 mio. kr. at udvikle det mobile dankort, og det er en stor investering for flere af brugerne, hvor særligt det helt store brugere, som store supermarkedskæder og lignende, er skuffede over udvikliing med det mobile dankort.
Koncernchef i Coop, Jan Madsen, fortæller Børsen, at løsningen ikke er en faktor i koncernens butikker.