ITWatch

Selskab får penge til udbredelse af kunstig intelligens baseret på Google Adwords

Cobiro får millioner fra EU til yderligere ekspansion af selskabets brug af kunstig intelligens, skriver Børsen.

Foto: PR/Google

Selskabet Cobiro har hentet 12,9 mio. kr. fra EU til yderligere udbredelse af selskabets teknologi, skriver Børsen.

Avisen skriver, at pengene kommer fra en bevilling fra Europa-Kommissionen under forudsætning af, at de går til ekspansion af selskabet i form af nye arbejdspladser.

Cobiro arbejder med at bruge kunstig intelligens til at optimere brugen af Google Adwords, når virksomheder vil markedsføre sig på nettet.

Det skal føre til, at mindre virksomheder på nettet får mere ud af deres markedsføringskroner, skriver avisen.

"Google Adwords er et af de mest effektive markedsføringsværktøjer, der findes. Men det er også et elitært produkt, der kræver specialistviden. Så man kan sige, at vi demokratiserer Adwords," siger Bo Krogsgaard, der er direktør i selskabet.

Google vil have prøvet "retten til at blive glemt" ved EU-Domstolen 

Endnu en betalingsløsning på vej 

Mere fra ITWatch

Investor om digital sundhed: Al fornyelse og vækst de kommende år kommer herfra

Men en tocifret millioninvestering i det digitale sundhedskontor Dawn Health har Lars Marcher, den tidligere Ambu-topchef, nu investeret i fire selskaber dedikeret til digital sundhed. Coronapandemien har pustet til en trend mod digitale sundhedsteknologiske løsninger, der kun kommer til at stige de kommende år, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs