Selskab får penge til udbredelse af kunstig intelligens baseret på Google Adwords
Selskabet Cobiro har hentet 12,9 mio. kr. fra EU til yderligere udbredelse af selskabets teknologi, skriver Børsen.
Avisen skriver, at pengene kommer fra en bevilling fra Europa-Kommissionen under forudsætning af, at de går til ekspansion af selskabet i form af nye arbejdspladser.
Cobiro arbejder med at bruge kunstig intelligens til at optimere brugen af Google Adwords, når virksomheder vil markedsføre sig på nettet.
Det skal føre til, at mindre virksomheder på nettet får mere ud af deres markedsføringskroner, skriver avisen.
"Google Adwords er et af de mest effektive markedsføringsværktøjer, der findes. Men det er også et elitært produkt, der kræver specialistviden. Så man kan sige, at vi demokratiserer Adwords," siger Bo Krogsgaard, der er direktør i selskabet.
Google vil have prøvet "retten til at blive glemt" ved EU-Domstolen