Krisen får flere it-kunder til at klage

Kunderne opsiger it-kontrakter og klager over prisen som aldrig før, viser ny undersøgelse. Krisen har medført stort stigning, lyder begrundelsen. Samtidig afslører tallene svære cloud-omstillinger.
"Der er altid en forskel på, hvad en leverandør sælger, og hvad han leverer. Han sælger en Ferrari, og leverer i nogle tilfælde en Ford Escort. Der er i praksis produkter der virker anderledes end lovet eller forventet, og så opstår tvisterne.," udtaler Tue Goldschmieding, partner Gorrissen Federspiel. | Foto: Pr
"Der er altid en forskel på, hvad en leverandør sælger, og hvad han leverer. Han sælger en Ferrari, og leverer i nogle tilfælde en Ford Escort. Der er i praksis produkter der virker anderledes end lovet eller forventet, og så opstår tvisterne.," udtaler Tue Goldschmieding, partner Gorrissen Federspiel. | Foto: Pr

Krisen har medført en stor stigning i de mest forbitrede konflikter mellem it-kunder og deres leverandører i branchen. Det afslører den årlige undersøgelse fra Danske IT-advokater, der gennemgår hvordan konflikter om it-leverancer udvikler sig. Tallene afslører store stigninger indenfor to områder, der også er de mest centrale.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også