Aarhusiansk madportal har fortsat fokus på at erobre udlandet
Aarhusianske Hungry Group, der står bag en online platform til bestillinger af takeaway, må fortsat kigge langt efter sorte tal på bundlinjen, når det kommer til selskabets udenlandske eventyr i Holland og Irland. Det skriver Børsen.
"Vi har fået rigtigt godt fat i det danske marked, hvor vi skaber et større og større overskud. Vores to udenlandske markeder, Irland og Holland, har været oppe at køre i et par år, og der er vi lidt længere tilbage. Der har vi ikke overskud, men det havde vi heller ikke forventet," siger Morten Larsen, stifter og bestyrelsesformand i Hungry Group, til Børsen.
Platformen, der blev etableret i 2013, havde sidste år en bruttofortjeneste på 3,7 mio. kr. og et underskud på 2,5 mio. kr.
Morten Larsen ønsker ikke at oplyse selskabets omsætning, men han fortæller til Børsen, at han forventer, at Hungry Group kommer til at sælge måltider for 300 mio. kr. i år. Samtidig fastslår han, at målsætningen handler om at opbygge en profitabel forretning. Derimod er der ingen planer om en børsnotering eller udvidelse til 15-20 lande som konkurrenten Just Eat.
Hungry Group er stiftet af Morten Larsen, som selv er tidligere direktør i Just Eat, og Jesper Buch, som i sin tid var til at grundlægge Just Eat.
Tidligere på året investerede den tyske madbestillingsplatform Deliveryhero 30 mio. kr. i Hungry Group.