Dansk softwarevirksomhed henter profil hos konkurrent

Det nye medlem på holdet skal blandt andet lede efter nye forretningsområder i nye europæiske lande.
Softwarevirksomheden Monta, der er grundlagt i 2020, har udviklet en platform og app, der skal forsøge at digitalisere elbils-branchen. | Foto: Valdemar Ren
Softwarevirksomheden Monta, der er grundlagt i 2020, har udviklet en platform og app, der skal forsøge at digitalisere elbils-branchen. | Foto: Valdemar Ren

Martin Moos er startet som ny såkaldt strategic account director hos Monta, der har udviklet en platform og app, der skal forsøge at digitalisere elbils-branchen.

Her vil han få det strategiske ansvar for ”nye og eksisterende kunder i enterprise-segmentet og skal strømline og videreudvikle virksomhedens kommercielle arbejde på tværs af Europa.”

Han kommer fra en stilling som international sales director hos konkurrenten Spirii, der ligeledes har udviklet en platform målrettet elbils-branchen. Martin Moos har tidligere også arbejdet for Tesla og Eon. 

“På under 2 år har Monta udviklet den mest komplette end-to-end platform i branchen. De sætter industristandarden med innovative softwareløsninger til gavn for alle, der ønsker at accelerere den grønne transformation på transportområdet. Jeg har løbende fulgt med fra sidelinjen, og jeg glæder mig til at blive en del af en virksomhed med globale ambitioner, der hele tiden rykker grænserne for, hvad der er muligt,” lyder det fra Martin Moos.

Foto: Pr Monta
Foto: Pr Monta

Monta blev grundlagt i 2020, og i dag har forretningen spredt ud til ni lande. 

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie EnergiWatch)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også