Netflix får flere abonnenter efter indgreb mod deling

Netflix har øget sin abonnementsbase, efter streamingtjenesten har sat spot på deling af profiler.
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Af Marketwire

Streamingtjenesten Netflix har oplevet en stigning i antallet af abonnenter, efter at det amerikanske selskab har grebet ind mod profildeling på tværs af husstande.

Det viser data fra selskabet Antenna ifølge Bloomberg News.

Abonnenttilvæksten understøtter aktien i formarkedet, der har vendt et marginalt fald til en stigning på 2,6 pct.

Netflix informerede 23. maj sine kunder om, at profildeling uden for husstanden ikke længere var tilladt, og de fire efterfølgende dage oprettede mere end 70.000 kunder om dagen i gennemsnit nye profiler.

To af dagene oversteg antallet af nye kunder 100.000 i USA, fremgår det af Antennas data.

Gennemsnitskundetilvæksten i de fire dage er mere end en fordobling af gennemsnittet over de seneste 60 dage. Det er den største tilvækst, siden Antenna begyndte at indsamle data, skriver Bloomberg News.

Antallet af afmeldinger steg også i perioden, men ikke i samme tempo som tilmeldingerne.

Netflix har i længere tid forsøgt at komme profildeling til livs for at øge sin omsætning efter en sløv kundetilvækst i 2022. I november indførte streamingtjenesten en billigere abonnementstype med reklamer samtidig med indgrebet mod deling.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også