ITWatch

Facebook kompenserer annoncører for fejl i effektmåling

Et værktøj hos Facebook har overvurderet effekten af nogle kampagner, som annoncører har kørt på det sociale medie.

Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

En fejl hos Facebook fører til, at annoncører nu får penge tilbage til nye annoncekampagner på det sociale medie. Det skriver The Wall Street Journal.

Fejlen ligger i værktøjet "conversion lift", som bruges til at måle effekten af kampagner. Det kan eksempelvis være antallet af app-downloads eller forbrugeres køb af et produkt. Værktøjet har i et års tid givet et for højt bud på annoncernes effekt, og det er den fejl, som Facebook nu kompenserer de berørte annoncører for.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger