Facebook har afvist 2,2 millioner annoncer forud for præsidentvalg

Før præsidentvalget i USA har Facebook strammet sin annoncepolitik. Godt 2 mio. annoncer er blevet blokeret.
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Facebook, der står bag bl.a. det sociale medie af samme navn og Instagram, har forhindret 2,2 mio. annoncer i at blive vist på de to platforme og desuden slettet 120.000 opslag for forsøg på at forhindre valghandlingen forud for det amerikanske præsidentvalg. Det skriver The Guardian med henvisning til det franske medie Le Journal du Dimanche.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også