Vestas og Apple i samarbejde om it-løsning

Danske Vestas har via et samarbejde med Apple effektiviseret sin serviceafdeling, skriver Jyllands-Posten.
Foto: vestas
Foto: vestas
AF RITZAU FINANS

Et samarbejde mellem den danske vindmøllefabrikant Vestas og tech-giganten Apple har medført massive effektiviseringer hos Vestas' serviceafdeling. Serviceteknikerne er nu i stand til at udføre arbejdet både bedre og mere effektivt.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

En ny it-løsning har for alvor effektiviseret Vestas' serviceafdeling, som nu kan flytte 400.000 servicetekniker-timer fra ikke-produktive til produktive timer på tværs af de næsten 10.000 globale serviceteknikere.

Løsningen er ifølge avisen baseret på en ny app udviklet af den danske teknologivirksomhed Invokers i tæt samarbejde med både Vestas og Apple.

Brugervenligheden har været et nøglebegreb i forbindelse med udviklingen af den nye løsning, og den danske vindmølleproducent er derfor godt tilfreds med at have haft tech-kæmpen Apple som samarbejdspartner.

"Apple sætter standarderne for, hvordan brugervenligheden skal gøres, så de har været sparringspartnere på hele designet, teknikken, infrastrukturen og flowet i applikationerne," siger Troels Fleckenstein, som er it-direktør i Vestas, til Jyllands Posten Erhverv.

Før implementeringen af den nye it-løsning havde Vestas op til 40 forskellige apps, som teknikerne kunne bruge i deres hverdag.

Løsningen har nu skåret antallet af apps ned til fire, hvori størstedelen af de features, som serviceteknikerne anvender i løbet af en normal arbejdsdag kan findes, skriver Jyllands Posten Erhverv.

DMI gør rådata gratis – kan bidrage til grønne løsninger

Google ude af Vestas' prestigeprojekt

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også