Twitter kan ikke tjene nok på reklamer: Næste skridt er brugerbetaling

Et fald i omsætningen på 19 pct. i seneste kvartal har fået Twitter til at gå ny veje. Nu overvejer selskabet at kræve betaling af brugerne og har sat gang i forsøg.
Jack Dorsey er medstifter og adm. direktør for Twitter. | Foto: Lucas Jackson/Reuters/Ritzau Scanpix
Jack Dorsey er medstifter og adm. direktør for Twitter. | Foto: Lucas Jackson/Reuters/Ritzau Scanpix
AF JESPER KILDEBOGAARD

Jack Dorsey har nok at se til i øjeblikket, som stifter af og deltids-direktør for Twitter, som trods sin fremtrædende rolle i den offentlige debat altid har haft svært ved at indfri de store forventninger, der lå på Twitters skuldre.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også