Facebook: Fald i annoncer trods trafikfremgang

Der er mere trafik og flere brugere på det sociale medie Facebook efter udbruddet af coronavirus, men annoncørerne er samtidig blevet mindre aktive.
Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714
Foto: Dado Ruvic/REUTERS / X02714
AF Ritzau Finans

Udbruddet af coronavirus har medført øget trafik og flere brugere hos verdens største sociale medie, men annoncørerne er omvendt mindre aktive, og derfor oplever Facebook nu et svagere reklamesalg.

Det skriver Bloomberg News.

"Vores forretning bliver som så mange andre verden over negativt påvirket," hedder det i en meddelelse fra Facebook.

Virusudbruddet har dog løftet trafikken og brugen af flere af Facebooks produkter, herunder Whatsapp og Messenger, hvor koncernen i de hårdest ramte lande har set en vækst i antallet af sendte beskeder på mere end 50 pct. Det er dog ikke i de produkter, Facebook sælger flest annoncer.

"Vi forsøger ikke at tjene penge i mange af de ydelser, hvor vi ser øget engagement, og vi har set en svækkelse i vores annonceforretning i lande, som tager aggressive skridt for at reducere spredningen af Covid-19."

Aktien i Facebook falder tirsdag aften i eftermarkedet i USA med 2,0 pct., mens den steg i den ordinære handel med 8,7 pct.

Flere søger mod streaming og digitale bøger i coronatid 

Digitalt wakeup-call til ejendomsbranchen med corona: "Det er måske ikke så dårligt" 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også