Maersk hælder penge i digitalt selskab
![Foto: PR/Maersk](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11598684.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc76z3bdi0dqpro5r6iwr.jpg)
A.P. Møller-Mærsk og Ports America, der er den største terminaloperatør i USA, har kastet penge efter fragtbookingselskabet Loadsmart, der leverer digitale bookingløsninger, som skal forkorte tidsforbruget på fragt af containergods.
Det skriver finansavisen The Wall Street Journal.
Samlet set er der blevet rejst 19 mio. dollar til selskabet, som også sidste år hentede godt 20 mio. dollar i ny finansiering – også dengang med Maersk som deltager.
Den nye finansiering er rejst med henblik på udrulning af en service, der skal forhindre flaskehalse for lastbiler, der skal transportere containere ud af en havneterminal.
Det passer meget godt ind i Maersks samlede strategi om at binde hele fragten af gods fra A til B bedre sammen – lige fra bookingen til varen ankommer hos køberen.
Det danske selskab, som i forvejen er markedsleder inden for containerfragt til søs og også driver mange containerterminaler gennem sin Terminals & Towage-division, satser blandt andet derfor tungt på mere vækst i sin logistikforretning, der skal binde søtransporten bedre sammen med landtransporten.
Relaterede artikler
Maersk finder ny direktør for sit digitale sats
For abonnenter
Adform mister direktør til Maersk
For abonnenter