Sammenkøring af it-systemer giver problemer for forsikringsselskab
![Foto: PR/LB Forsikring](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11590856.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc76xvyhkhfg5150f8ii3m.jpg)
Kunderne i forsikringsselskabet LB Forsikring, der blandt andet indebærer Runa forsikring og Bauta Forsikring, ringer i hobetal til kundeservice i selskabet, fordi der er blevet sendt fejlagtige mails og breve ud til kunderne. Det skriver Version2.
Problemerne er opstået, efter LB Forskring sidste efterår overgik til et nyt it-system, hvor kundernes data skulle integreres fra det gamle system. Og det er i den proces, at der er opstået problemer med den information, man har sendt ud til kunderne. LB Forskring har omtrent 400.000 medlemmer, og sektionsdirektør for kommunikation og marketing i LB Forsikring, Christophe Kirkegaard, forklarer til Version2, at der er tale om et policehåndterings- og skadesbehandlingsprogram. Direktøren forstår godt kundernes frustration, men selskabet arbejder på at løse problemet.
"Grunden til at der er så mange der ringer er, at der grundet migreringsfasen er en del medlemmer, der modtager breve med et nyt medlemsnr og info om, at vi får nyt system. Det har skabt flere opkald end forventet og derfor har vi været nødt til at få ekstra personale, så ventetiden på telefonen kan nedbringes," siger han til Version2.
Sparekasse-direktører frygter it-udgifter mere end minusrenter
Relaterede artikler
Derfor køber EG konkurrenten Sonlinc
For abonnenter
EG køber dansk softwareselskab i hurtig handel
For abonnenter