Sammenkøring af it-systemer giver problemer for forsikringsselskab

Forsikringsselskabet LB Forsirkring bliver overrendt af kundehenvendelser efter at sammenkøring af it-systemer har sendt fejlagtige mails og breve til kunder.
Foto: PR/LB Forsikring
Foto: PR/LB Forsikring

Kunderne i forsikringsselskabet LB Forsikring, der blandt andet indebærer Runa forsikring og Bauta Forsikring, ringer i hobetal til kundeservice i selskabet, fordi der er blevet sendt fejlagtige mails og breve ud til kunderne. Det skriver Version2.

Problemerne er opstået, efter LB Forskring sidste efterår overgik til et nyt it-system, hvor kundernes data skulle integreres fra det gamle system. Og det er i den proces, at der er opstået problemer med den information, man har sendt ud til kunderne. LB Forskring har omtrent 400.000 medlemmer, og sektionsdirektør for kommunikation og marketing i LB Forsikring, Christophe Kirkegaard, forklarer til Version2, at der er tale om et policehåndterings- og skadesbehandlingsprogram. Direktøren forstår godt kundernes frustration, men selskabet arbejder på at løse problemet.

"Grunden til at der er så mange der ringer er, at der grundet migreringsfasen er en del medlemmer, der modtager breve med et nyt medlemsnr og info om, at vi får nyt system. Det har skabt flere opkald end forventet og derfor har vi været nødt til at få ekstra personale, så ventetiden på telefonen kan nedbringes," siger han til Version2.

Sparekasse-direktører frygter it-udgifter mere end minusrenter

Derfor køber EG konkurrenten Sonlinc

EG køber dansk softwareselskab i hurtig handel 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også