Carlsberg lancerer nye digitale tiltag

Den danske bryggerigigant satser digitalt, efter kunderne i lang tid har efterspurgt en mere digital kundeoplevelse, skriver Børsen.
Foto: Jacob Ehrbahn
Foto: Jacob Ehrbahn

Carlsberg har lanceret Carlsberg Online, hvor bryggeriets kunder blandt andet kan bestille varer digitalt. Tiltaget er et af flere, der skal gøre bryggeriet mere digitalt, skriver Børsen.

"Vi har større ansvar, end vi hidtil har udfyldt, for at lytte til vores kunder. Vores kunder har sagt til os i nogle år, at de ønsker en mere digital kundeoplevelse. Den digitale transformation er allerede sket i mange brancher – den udvikling kommer vi til at sætte fart på nu," siger Simon Fibiger, salgsdirektør i Carlsberg, til Børsen.

Carlsberg forventer, at halvdelen af alle danske ølbestillinger sker digitalt i 2019. 

Udover den digitale varebestilling bliver bryggeriets fadølsanlæg også digitaliseret. Her vil en række sensorer afgive data, så Carlsbergs kunder eksempelvis kan få at vide, om temperaturen og kvaliteten er i orden, og hvor meget øl der bliver solgt på betemte tidspunker. Al data bliver tilgængeligt på en app, lyder det.

Carlsberg får også adgang til data fra fadølsanlæggene, hvilket betyder, at "vi kan hjælpe dem med at skabe et mersalg," siger Simon Fibiger.

Carlsberg og Skat tiltrækker flere og flere it-professionelle

Wipro-chef: IoT får indbygget sikkerhedshuller fra start 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også