ITWatch

Svensk kongehus var murbrækker for softwareselskab

Danske Intranote brugte en kendt kunde som springbræt til at indtage det svenske marked. I dag har selskabet 48 kunder.

Ritzau Scanpix/Keld Navntoft
Den svenske konge Carl 16. Gustav. Foto: Ritzau Scanpix/Keld Navntoft

Det krævede taktisk snilde, da det danske softwarehus Intranote skulle kapre markedsandele i Sverige.

I et interview med Børsen forklarer direktør Klaus Skriver, at det var nødvendigt at sikre sig "en stjernereference" som isbryder. Da først det var gjort, gik det stærkt.

"Vores første research indikerede, at man ikke kan komme ind i Sverige uden at have penge og uden at være store. Men den slags tænder mig, så derfor besluttede vi, at vi skulle have enten Volvo, Ikea, Saab (bl.a. fly og U-både, red.) kongehuset eller SAS som kunder, før vi for alvor satsede. Det lykkedes med de sidste to, måske fordi vi i forvejen har en kongelig kunde. Nu har vi 48 kunder og har så travlt, at vi ind i mellem tvinges til at afvise nye," fortæller han.

Kongehuset havde som betingelse, at Intranote etabelerede sig i Sverige. Derfor flyttede Klaus Skriver og familien med fire børn til Stockholm.

Dansk softwarehus skal levere Folketingets nye intranet

Softwarefirma indgår flere samarbejder om GDPR

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger