Netflix finder på nye intiativer for at fastholde brugere

En negativ udvikling i, hvor meget brugere benyttede Netflix, får nu streamingtjenesten til at kigge efter nye initiativer til, hvordan man fastholder brugerne.
Foto: Patrick T. Fallon/AFP / AFP
Foto: Patrick T. Fallon/AFP / AFP
Af Marketwire

Netflix vil afsøge muligheder for, hvordan streamingtjenesten får sine abonnenter til at bruge tjenesten hyppigere.

Det skriver The Wall Street Journal.

Tidligere på året kunne man se en negativ udvikling i, hvor meget brugerne benyttede streamingplatformen ifølge personer med kendskab til sagen.

Derudover er Netflix-aktien faldet med 60 pct. indtil videre i år, og for første gang nogensinde har der været frafald i antallet af brugere både i første og andet kvartal i 2022.

Virksomheden vil blive bedre til at vurdere værdien af det materiale, der ligger imellem, hvad der hitter, og hvad der flopper, udtaler involverede parter.

De sidste to år har man blandt andet undersøgt, hvilke programmer der fastholder seeren.

Og så har man givet brugeren værktøj til at identificere indhold, de rigtig godt kan lide, blandt andet en dobbelt ”synes godt om”-funktion.

Michael Pachter, der er Wedbush Securities-analytiker, mener, at Netflix er tættere på at ramme et loft for abonnenter.

”Selskabet kan ikke længere regne med at tilføje 20 mio. abonnenter. Nu skal de fokusere på ikke at miste 20 mio. abonnenter,” siger han til avisen.

Netflix udkommer med resultater for tredje kvartal tirsdag eftermiddag. Selskabet har meddelt investorerne, at der ventes en stigning på 1 mio. abonnenter.

En million briter opsiger streamingtjenester grundet inflation

Spar penge ved at se reklamer: Netflix lancerer nyt abonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også