ITWatch

Apple vil næsten fordoble antallet af ansatte i annonceafdeling

Tech-selskabets digitale annonceomsætning er steget til 5 mia. dollar, og analysebureau forventer, at det tal vil være seks gange så højt om fire år.

Foto: Laurenz Heymann / Unsplash

Apple planlægger at udvide sin afdeling for digital annoncering med 216 medarbejdere, skriver Financial Times. Det er næsten en fordobling af arbejdsstyrken i afdelingen, som i øjeblikket består af omkring 250 medarbejdere.

Tech-selskabet indførte sidste år sit seneste sæt privacy-regler, som gjorde det sværere for annoncører at tracke brugernes adfærd på Apple-styresystemet Ios. Det har medført et stort fald i annonceomsætningen hos selskaber som Facebook-ejeren Meta, Snap og Twitter.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Digital andelsbevægelse skærper sit fokus i Danmark

Efter at være blevet lanceret herhjemme tidligere på året, skærper selskabet Polypoly nu sit fokus i Danmark. Tjenesten, der både har karakter af aktivisme, forening og forretning, har blandt andet stillet skarpt på bankerne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs