Facebook rammes af reklame-boykot fra flere store virksomheder

Flere virksomheder vælger at boykotte reklamer hos internet-giganten Facebook for at vise utilfredshed med platformens håndtering af hadefulde og fjendtlige opslag.
Af RITZAU FINANS

Borgerrettighedsbevægelser, heriblandt The National Association of the Advancement of Colored People - NAACP - har opfordret virksomheder, som reklamerer på Facebook, til at deltage i protesten mod virksomhedens mangelfulde standsning af hadefulde ytringer og misinformation.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også