Kinesisk internetgigant holder sig fra Danmark

Det var planen, at det kinesiske nethandelsfirma Alibaba skulle gå ind på de europæiske markeder, men strategien er nu ændret.
Foto: /ritzau/Mark Lennihan/AP
Foto: /ritzau/Mark Lennihan/AP

For et år siden luftede det kinesiske nethandelsfirma Alibaba sine planer om at starte op i Vesteuropa, men nu er strategien ændret.

Det skriver Berlingske.

"Vi kommer ikke til at fokusere på de danske forbrugere på nuværende tidspunkt. Vi er nødt til at koncentrere os om vores hjemmemarked, hvor middelklassen vokser, og hvor der er hundrede millioner mennesker," siger David Lloyd, som er Alibabas nordiske chef, til Berlingske.

David Lloyd udelukker ikke, at Alibaba vil gå ind på de europæiske markeder i fremtiden, men lige nu prioriterer selskabet Kina og resten af Asien.

Det kinesiske selskab opfordrer i stedet de danske virksomheder til at koble sig på nethandelsplatformen i Kina, så de på den måde kan komme ud til de mange kinesiske forbrugere.

Kinesisk internetgigant har markant vækst

Silicon Valley på kinesisk 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Nokia ser årlige synergier ved en sammenlægning med det amerikanske selskab på 200 mio. euro fra 2027 og en vækst i indtjeningen per aktie på 10 pct. fra samme år. | Foto: Niels Hougaard

Nokia bekræfter køb af Infinera

For abonnenter

Læs også