ITWatch

Kinesisk internetgigant holder sig fra Danmark

Det var planen, at det kinesiske nethandelsfirma Alibaba skulle gå ind på de europæiske markeder, men strategien er nu ændret.

/ritzau/Mark Lennihan/AP
Foto: /ritzau/Mark Lennihan/AP

For et år siden luftede det kinesiske nethandelsfirma Alibaba sine planer om at starte op i Vesteuropa, men nu er strategien ændret.

Det skriver Berlingske.

"Vi kommer ikke til at fokusere på de danske forbrugere på nuværende tidspunkt. Vi er nødt til at koncentrere os om vores hjemmemarked, hvor middelklassen vokser, og hvor der er hundrede millioner mennesker," siger David Lloyd, som er Alibabas nordiske chef, til Berlingske.

David Lloyd udelukker ikke, at Alibaba vil gå ind på de europæiske markeder i fremtiden, men lige nu prioriterer selskabet Kina og resten af Asien.

Det kinesiske selskab opfordrer i stedet de danske virksomheder til at koble sig på nethandelsplatformen i Kina, så de på den måde kan komme ud til de mange kinesiske forbrugere.

Kinesisk internetgigant har markant vækst

Silicon Valley på kinesisk

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger