AI-bølgen åbner nye forretningsmuligheder i sikkerhed – og stiller større krav

”Hvis vi skal rådgive om og sælge sikkerhed, skal vi også kunne beskytte os selv,” siger Per Olsen, leder af cybersikkerhedsarbejdet hos Telenor i Danmark.
I 2027 venter IDC, at 80 procent af digital infrastruktur, cybersikkerheds-løsninger og databehandling at kunne integrere via avancerede AI-baserede platforme, der koordinerer leverancen af digitale services. | Foto: Daniel Naupold/AP/Ritzau Scanpix
I 2027 venter IDC, at 80 procent af digital infrastruktur, cybersikkerheds-løsninger og databehandling at kunne integrere via avancerede AI-baserede platforme, der koordinerer leverancen af digitale services. | Foto: Daniel Naupold/AP/Ritzau Scanpix

Truslen mod cybersikkerheden vokser i takt med, at digitale løsninger automatiseres yderligere med kunstig intelligens. Allerede i år venter analysehuset IDC, at 65 procent af verdens it-direktører vil opleve et pres for at adoptere digital teknologi som generativ AI, og at tidspresset vil begrænse supportmulighederne og dermed i bedste fald gøre afkastet af investeringer i teknologien mindre og i værste fald gøre anvendelsen mindre sikker.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også