Datatilsynet løfter pegefingeren over for fynsk trafikselskab

Efter undersøgelse af trafikselskabet Fynbus, retter Datatilsynet kritik for mangelfuld information til kunderne.
Foto: PR/datatilsynet
Foto: PR/datatilsynet

Fynbus, der driver busdriften på Fyn, har fået kritik fra Datatilsynet, blandt andet for ikke at leve op til oplysningskravene på tre ud af frem af selskabets apps og webtjenester, skriver Version2.

Datatilsynet kalder ifølge mediet Fynbus' privatlivspoltik for "særdeles mangelfuld" på grund af den manglende GDPR-information til selskabets kunder, når de eksempelvis har købt billetter i en app.

Hos det fynske trafikselskab er man ærgerlige over kritikken.

"Der er gået for lang tid, og vi har været for uopmærksomme på det her punkt. Vi gør vores bedste med de ressourcer, vi har, og den hjælp vi kan få. Jeg kan ikke svare dig på, hvorfor den ikke var på plads, men nu får vi det rettet," siger Jan Gudmann Hansen, der er produkt- og markedschef ved Fynbus til mediet.

Anmeldelserne af sikkerhedsbrud vælter ind hos Datatilsynet

Datatilsynet undersøger Den Blå Avis

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også