ITWatch

Mobilselskabet 3 sætter fart på nyt forretningsområde

Med udnævnelsen af ny chef internt i mobilselskabet 3, sætter selskabets topchef Morten Christiansen nu fart på et nyt forretningsområde, selskabet kun har beskeden erfaring med. Særligt business-markedet skal erobres, siger han.

Foto: PR/3

Teleselskabet 3 sætter nu fart på et nyt forretningsområde. Selskabet har ansat Merete Salling Everdahl som ny direktør for wholesale, der er videresalg af mobiltelefoni til andre ofte mindre teleselskaber.

Merete Salling Everdahl kommer fra en stilling som direktør med netop wholesale som område hos konkurrenten Telia og har tidligere været produktchef hos TDC.

Med den udnævnelse træder 3 ind på et helt nyt område, selskabet kun har berørt kortvarigt. Nemlig videresalg af mobiltelefoni til andre mindre mobilselskaber. 3 har indtil nu kun haft en større kunde som wholesale-kunde, nemlig mobilselskabet Plenti, der er skabt af Peter Mægbæk og Morten Strunge og som blev opbygget på 3´s mobilnet, men siden solgt til TDC.

Morten Christiansen, topchef for 3, siger, at markedet er attraktivt nu.

"Vores erfaring med Plenti var god. Den gav os en meget stor omsætning, så det er et attraktivt marked, som vi nu satser mere målrettet på, men vi kommer til at fokusere anderledes," siger han til ITWatch.

For tidligere har man haft erfaringer med netop selskaber som Plenti, Onfone, CBB og Telmore, der har været rettet mod privatmarkedet og har ageret spillere på markedet, der har vendt op og ned på markedet.

Nyt marked fremover

Fremtiden ser anderledes ud, set med Morten Christiansens øjne.

"Jeg tror, ikke, og det ved jeg godt, at det er sagt før, men jeg tror ikke vi igen vil se de spillere, der virkelig vender op og ned på markedet. det er for risikabelt, men jeg ser et marked for mindre specialiserede business to business-teleselskaber, som vi gerne vil have til at bruge vores mobilnet," siger han.

Hvor stor andel af det marked går I efter?

"Vi skal have vores fair share. Det skal være en andel, der afspejler vores størrelse på det danske marked," siger han. 3 er nummer fire, men tæt på at overhale Telia, som man altså snupper en chef fra.

doc782iicvsgnd1gycgp8hx.jpg
Merete Salling Everdahl Foto: PR

Merete Salling Everdahl forklarer selv i en meddelelse i forbindelse med hendes udnævnelse, at hun ser muligheder nu.

”Vi skal udvikle det eksisterende marked og opdyrke nye niche-markeder, som giver mening i forhold til kerneforretningen. Det er en spændende tid, og jeg glæder mig til komme i gang,” siger Merete Salling Everdahl.

Mobilmarkedet for erhvervslivet har historisk været et marked med bedre indtjening, men er undergået samme prispres som privatmarkedet. Indenfor det offentlige blandt andet presset frem af store udbud.

Morten Christiansen forklarer, at med ansættelsen af Merete Salling Everdahl, så professionaliseres wholesale-markedet for 3.

"Med udnævnelsen placerer vi området hos en person i selskabet og det er et udtryk for, at vi fokuserer mere på det end tidligere."

Han venter sig flere skræddersyede mindre teleløsninger til virksomheder fremover, som 3 gerne vil satse på at huse på sit mobilnet.

Historisk har det været TDC og Telenor der har lagt mobilnet til de fleste wholesale-selskaber, men Telia har også forsøgt sig.

Merete Salling Everdahl er uddannet eksportingeniør fra Ingeniørhøjskolen og har gennem størstedelen af sin karriere beskæftiget sig med wholesale og service provider-aftaler i telebranchen.

Yousee stopper salg af taletidsprodukter

Teleselskab går i kødet på evaluering af bredbåndspuljen

 

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger