ITWatch

TDC-selskabet Fullrate siger farvel til lavpris-image

I den største forandring i Fullrates historie får selskabet en helt ny visuel identitet. Målet er at opnå en ny position i markedet, hvor man ikke kun konkurrerer på billige priser. Den gule farve er lagt i graven, og fokus skal rettes mod service, siger adm. direktør.

PR/Fullrate
"Vi tror på, at den her position er meget mere rentabel for os i fremtiden," siger Fullrates adm. direktør, Lars Asger Petersen. Foto: PR/Fullrate

For at sikre indtjeningen i fremtiden gennemfører bredbåndudbyderen Fullrate en omfattende relancering. Formålet er at flytte selskabet fra at være låst i en konkurrence, hvor pris er det eneste parameter, til også at kunne sælge rådgivning, service og individuelle løsninger til kunderne.

"Hvis du ikke har andet at slå på end pris, så bliver det forudsigeligt hårdt. For så kan du bare konkurrere med andre, som gør det samme," siger Lars Asger Petersen, adm. direktør i Fullrate, til ITWatch.

Han kalder forandringen den største i Fullrates 11-årige historie og forklarer, at selskabet bruger et tocifret millionbeløb på markedsføring på bl.a. sociale medier og i tv.

Fullrate blev oprindeligt stiftet for at skabe en udfordrer til ikke mindst TDC på bredbåndsmarkedet. Fullrate overtog dermed den position, som Klaus Riskærs gamle selskab Cybercity havde skabt på det danske marked, men Fullrate blev efterfølgende opkøbt af TDC. TDC har dog fastholdt Fullrate som et selvstændigt lavprisbrand i markedet. Det gør man op med nu.

"Vi har over længere tid været i gang med at finde en ny position i markedet. Nu forlader vi det der red ocean, der er fyldt med priser og tilbud og ikke andet, for i stedet også at tilbyde service, support, hardware og videoer, som eksempelvis viser, hvordan man kan optimere sit wifi," forklarer han og fortsætter:

"Vi tror på, at den her position er meget mere rentabel for os i fremtiden."

Får ny identitet

Den mest tydelige forandring er, at selskabets visuelle identitet er lavet helt om. Den gule farve er lagt i graven til fordel for en mere turkis og blå profil, som ifølge Lars Asger Petersen giver "mere spillerum til at snakke om andet end priser og hastigheder."

"Den gule farve var fin, men den udtrykte nogle værdier om at være billig og skabte en position omkring pris, som ikke gav ret mange muligheder. Nu får vi flere muligheder for at udvikle os i en retning, som kunderne også efterspørger," forklarer han.

Betyder det, at relanceringen fører prisstigninger med sig?

"Nej, det gør det ikke. Men vi følger naturligvis hele tiden vores salgstal og justerer priserne i forhold til, hvordan salget går."

Fullrate identitet.jpg
Fullrates nye logo (th) adskiller sig markant fra det gamle med den gule farve.

Udover at ændre sin visuelle identitet sker der også noget på produktsiden. Fullrate sælger stadig bredbånd, mobil og tv, men vil satse på at sælge mere service og forskelligt hardware, så kunderne får en "god wifi-oplevelse", som Lars Asger Petersen formulerer det. I dag kan man eksempelvis kun købe én router – i fremtiden bliver det muligt at optimere sin router med forskelligt udstyr.

Til formålet skal Fullrate ansætte 20 nye medarbejdere til at sidde i support og kundeservice.

"Vi har en lille hær af teknologikyndige folk, som kan hjælpe med at få kundens bredbånd til at spille. Dem tager vi helt frem i den her kommunikation. De er vores og kundernes helte. Dem er vi stolte af," siger Lars Asger Petersen.

Afviser at minde for meget om Yousee

Forandringerne kommer efter et omfattende analysearbejde, hvor Fullrate har fundet ud af, at kunderne efterspørger bedre service frem for hurtigere hastigheder. For hvis der er problemer med langsomt internet, skyldes det ofte, at kunden ikke har optimeret sit wifi, forklarer Lars Asger Petersen:

"Hele behovet om at få wifi til at fungere ordentligt er meget større, end om man skal have 50 megabit frem for 25 megabit."

"Vi har lavet et nyt produkt, der hedder WiFi Patruljen. Den kan vi sende ud, hvis man har behov for at få kigget sit hjem eller en virksomhed igennem for at se, om man kan optimere sit wifi."

Fullrate blev stiftet i 2005 af fem tidligere direktører i Cybercity med en idé om at levere billigt bredbånd. I 2009 købte TDC selskabet, og i dag har det over 300.000 kunder. Adm. direktør Lars Asger Petersen frygter ikke, at Fullrate efterlader et hul i markedet ved manøvren:

"Kunderne efterspørger fokus på en god wifi-oplevelse, så jeg er fortrøstningsfuld," siger han.

Samtidig afviser han, at Fullrate med bevægelsen væk fra et lavpris-image kommer til at minde mere om et andet af TDC's brands, Yousee:

"De er mere drevet af deres super unikke indhold, deres film og serier, hvor vi er tættere på kernen," siger han.

Vi skal til at definere Plentis plads i vores brandportefølje

Hiper vinder ind på telemarkedet og nærmer sig positiv drift

Fullrate satser på særlige ramadan-tilbud for at booste salg

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger