ITWatch

Øget fokus på skandaleramte it-projekter skaber nervøsitet hos offentlige kunder

Frygten for at blive den næste store it-skandale præger i høj grad de opgaver, som bliver udbudt fra det offentlige. Dialog mellem topledelse og løbende åbenhed fra begge parter kan være løsningen, mener privat leverandør.

Foto: PRESSE/MIRACLE

De seneste års it-skandaler har i høj grad sat deres aftryk på samarbejdet mellem private it-virksomheder og det offentlige.

"Der er en nervøsitet blandt de offentlige kunder helt generelt for ikke at blive den næste i rækken med et fejlbehæftet eller forsinket it-system," lyder det fra adm. direktør hos konsulentvirksomheden Miracle, Jan Skelbæk, som ITWatch har talt med på årets Offentlig Digitaliseringskonference i Aarhus.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

EET fortsætter aggressiv strategi med ny ejer

Hardwaredestributøren EET er blevet solgt til endnu en kapitalfond, der med et mere internationalt afsæt skal skubbe til aggressiv vækstrategi med opkøb i hobetal. "Vi er i en god gænge, som Pamplona kan være med til at accelerere," lyder det fra topchef om den nye ejer.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs