ITWatch

Queue-it rammer fire mia. brugere og når endnu en milepæl

Det danske softwareselskab Queue-it, som har udviklet et digitalt køsystem, forventer at ramme fire mia. slutbrugere i forbindelse med Black Friday. Det er anden gang i år, at selskabet når en milliard-milepæl.

PR/Queue-it
Foto: PR/Queue-it

I juli nåede Queue-it op på tre mia. brugere, og i denne uge når virksomheden endnu en milliard-milepæl. Selskabet, der har udviklet et køsystem til blandt andet webbutikker, satser nemlig kraftigt på at ramme fire mia. slutbrugere i forbindelse med Black Friday.

"Det er et udtryk for, at vores vækst stiger vanvittig meget. Den første milliard tog os mellem fire og fem år at nå, men det var i sommer, vi nåede de tre mia., så nu går det rigtig stærkt med at få bruger igennem systemet," siger medstifter og CCO, Camilla Ley Valentin, til ITWatch.

Hun understreger, at de fire mia. ikke er Queue-its kunder, men slutbrugere, der ender op i en kø og dermed bruger Queue-its løsning.

Det danske softwareselskab, der startede op i 2010, har de seneste år oplevet en vækst i omsætningen på 40-50 pct., og Camilla Ley Valentin forventer, at det fortsætter i det kommende år.

Selskabet har ikke fastlagt et mål for, hvor mange slutbrugere der skal benytte sig af løsningen, men kigger i stedet på at øge omsætningen, som Queue-it ikke offentliggør de absolutte tal for.

Som ringe i vandet

Ifølge Camilla Ley Valentin skyldes den markante vækst i både antallet af slutbrugere og omsætning, at Queue-it har rettet sit strategiske fokus mod de større virksomheder.

"Det betyder, at hver gang vi får en ny kunde på, er der også rigtig mange slutbrugere, fordi de større virksomheder simpelthen har flere kunder igennem deres systemer og webshops," siger hun.

Derudover påpeger medstifteren også, at flere og flere får øjnene op for Queue-its løsning.

"Det er også et spørgsmål om udbredelsen. Den foregår rimelig organisk, for når der er en kø et eller andet sted i verden, vil der være nogle af dem i køen, der også godt kan se anvendelsen af systemet til deres website, og så finder de os på den måde," siger Camilla Ley Valentin.

"Det breder sig lidt som ringe i vandet."

Det er både webshops, uddannelsesinstitutioner og andre, der benytter Queue-its køsystem. Herhjemme kender de fleste danskere systemet fra Skat, som sætter borgerne i kø på de travle dage.

I dag ligger størstedelen af Queue-its forretning i USA. 40 pct. af selskabets aktiviteter foregår her, efterfulgt af England og dernæst en god blanding af Sydamerika, Asien og resten af Europa.

"Det primære fokus er USA. Dels er det et land med mange mennesker, og så er de også længere fremme end os, når det gælder e-handel," siger Camilla Ley Valentin.

Queue-it forventer at have mindst 180 mio. brugere igennem kø-systemet i forbindelse med julesalget i år. I 2017 var 133 mio. brugere igennem, hvilket var en stigning på 27 pct. i forhold til året før.

Dansk it-selskab indgår partnerskab med canadiere

Medstifter af Queue-it: Lærlinge-roller kan skabe flere kvindelige ledere

Dansk it-selskab har haft tre mia. kunder gennem sin løsning

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger