ITWatch

Aggressive esport-firmaer jager nye spil og indtægter

Markedet for esport ventes at vokse kraftigt de kommende år. Flere af de store nordiske selskaber, bl.a. danske Astralis, vil satse på nye spil og indtægtsmuligheder for at få en del af kagen.

Foto: Louise Herrche Serup/Ritzau Scanpix

Den danske esports-virksomhed Astralis og dens nordiske konkurrenter er på jagt efter nye spil og indtægtsmodeller for at få gevinst af en kraftigt stigende interesse for gaming de kommende år. Salg af medierettigheder og annoncer på holdenes digitale kanaler ventes at blive nogle af indsatsområderne, men ifølge en analytiker kan esport-holdene også udvikle sig til livsstils-brands, der udover gamere også rummer skakspillere og musikere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs