For virksomheden Pos One har skiftet fra traditionelt kontorcenter til moderne softwarevirksomhed været en givtig beslutning. I takt med at kunderne i stigende grad efterspørger samlede betalingsløsninger, som favner nye teknologier som Mobilepay, er resultatet før skat nemlig gået fra et par hundredetusinde til godt to mio. kr. i seneste regnskabsår.
Det skriver Børsen.
Pos One hed tidligere "Dansk Kontor Center," og er oprindeligt stiftet tilbage i 1998, men i takt med at tiderne ændrede sig, så fulgte selskabet med, og digitaliserede sig. Det betød, at man gik fra at levere traditionelle ydelser såsom kontorartikler og kopi og print til at ansætte programmører og tilbyde samlede løsninger, der forbinder kundens kasseapparater til webshoppen og samtidig håndterer nye betalingsformer som Mobilepay.
Senest har selskabet indgået en aftale med KMD om at udvikle en betalingsløsning til landets kommuner, hvor der allerede er tegnet kontrakt med tre kunder, og man arbejder med yderligere tre. Derfor er forventningerne til fremtiden også store.
"Når der er gået tre år, så forventer vi at være nået op på et tocifret millionbeløb i omsætning, alene fra kommunerne," siger Brian Kock, adm. direktør i Pos One, til mediet.
Selskabet satser på, at man kan få i omegnen af 20 kommuner med på løsningen.
It-rigmand dumper prisen på pakker til 23 lande
Stor branchetilfredshed med 10-dobling af prisen på nyt offentligt it-projekt