ITWatch

It-iværksættere kritiserer kendt serieiværksætter

Flere it-iværksættere kritiserer nu "iværksættereksperten" Jonathan Løw i en artikel på Insidebusiness. "Det er et regulært problem, at man markedsfører sig selv som serieiværksætter, når man ikke har en eneste succesfuld startup på samvittigheden," lyder kritikken.

PR
Både Martin Thorborg, Dinero og Jubii, og Jesper Buch, Just Eat, kritiserer iværksætteren Jonathan Løw (billedet), som de mener oversælger sine erfaringer som iværksætter. Foto: PR

It-iværksætterne Martin Thorborg (Jubii og Dinero) og Jesper Buch (Just Eat) kritiserer iværksættereksperten Jonathan Løw for at oversælge sin succes, når han markedsfører sig som "serieiværksætter". Det skriver mediet Insidebusiness i en artikel, som sætter fokus på netop Jonathan Løws meritter udi iværksætterriet.

Jonathan Løw bruges flittigt i flere medier, herunder i fjernsynet og på erhvervsmediet Finans, til at sætte fokus på og analysere forskellige aspekter af iværksætterlivet, ligesom han også holder foredrag og skriver bøger om emnet og laver pr for for iværksætterselskaber. I en gennemgang af Løws iværksætterprojekter finder Insidebusiness kun ét regulært iværksætterselskab, virksomheden engodsag.dk, som gik konkurs i 2009. It-iværksætteren Martin Thorborg mener derfor, at det er misvisende, når Jonathan Løw præsenterer sig som "serieiværksætter."

"Jeg mener, det er et regulært problem, at man markedsfører sig selv som serieiværksætter, når man ikke har en eneste succesfuld startup på samvittigheden. Det er et stort problem for de unge mennesker, der tror, de er nødt til at hyre ham som rådgiver eller købe hans bøger, hvis de vil have succes," siger Martin Thorborg til Insidebusiness.

Han bakkes op af iværksætterkollegaen Jesper Buch, som også mener, titlen som serieiværksætter er at skyde "over mål". Selv mener Jonathan Løw ikke, at kritikken har gang på jord.

"I forhold til at vide noget om iværksætteri så har jeg brugt de sidste 18 år på at sætte mig ind i emnet. Det betyder også, at når jeg holder foredrag, så fortæller jeg modsat Jesper (Buch, red.) ikke min egen historie. For mig er enkeltoplevelserne ikke interessante. Jeg vil hellere formidle, hvad man ved, hvem det lykkes for, og hvem der fejler. Min egen historie er ikke det centrale, fordi man meget sjældent kan lære noget af en enkelt case eller virksomhed," siger Jonathan Løw til Insidebusiness.

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger