ITWatch

GN Audio skal forbinde amerikanske truckere

Opkøbet af et amerikanske VXI giver adgang til nye kundesegmenter i det amerikanske marked - blandt andet de mange lastvognschauffører som dagligt kører USA tyndt.

Rene Svendsen-Tune, adm. direktør GN Audio Foto: PR/GN AUDIO

Opkøbet af amerikanske VXI har potentialet til at blive en regulær vækstmotor for GN Audio i det amerikanske marked. Opkøbet skal blandt andet styrke positionen over for konkurrenten Plantronics, som GN Audio konkurrerer med, når det kommer til headsets til storrumskontorer, mens det mere kuriøse marked for lastvognschauffører også spås et stort potentiale.

Det skriver Børsen.

"Vi ser, det nordamerikanske marked har været et godt marked for os hele året. Og det er klart, at med opkøbet af VXi har vi fået lidt bredere adgang til markedet og kanalerne og også nogle kundesegmenter, vi ikke var i før. Herunder det store truckersegment, hvor vi sælger headsets til truckers i USA. Der var vi ikke rigtig til stede før," siger adm. direktør i GN Audio René Svendsen-Tune til Børsen.

Senioranalytiker ved Sydbank Morten Imsgard understreger, at opkøbet af DXI giver GN Audio et solidt fodfæste i det amerikanske marked.

Samtidig får den danske lydproducent et bedre udgangspunkt for at konkurrere med amerikanske Plantronics, som Imsgard vurderer sombedst i USA, mens GN Audio er bedst i Europa.

GN Audio-chef: Opkøb skal skabe ny vækst

GN´s headsetdivision henter vækst fra nye produkter

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger