GN Audio skal forbinde amerikanske truckere
Opkøbet af amerikanske VXI har potentialet til at blive en regulær vækstmotor for GN Audio i det amerikanske marked. Opkøbet skal blandt andet styrke positionen over for konkurrenten Plantronics, som GN Audio konkurrerer med, når det kommer til headsets til storrumskontorer, mens det mere kuriøse marked for lastvognschauffører også spås et stort potentiale.
Det skriver Børsen.
"Vi ser, det nordamerikanske marked har været et godt marked for os hele året. Og det er klart, at med opkøbet af VXi har vi fået lidt bredere adgang til markedet og kanalerne og også nogle kundesegmenter, vi ikke var i før. Herunder det store truckersegment, hvor vi sælger headsets til truckers i USA. Der var vi ikke rigtig til stede før," siger adm. direktør i GN Audio René Svendsen-Tune til Børsen.
Senioranalytiker ved Sydbank Morten Imsgard understreger, at opkøbet af DXI giver GN Audio et solidt fodfæste i det amerikanske marked.
Samtidig får den danske lydproducent et bedre udgangspunkt for at konkurrere med amerikanske Plantronics, som Imsgard vurderer sombedst i USA, mens GN Audio er bedst i Europa.
Relaterede artikler:
GN Audio-chef: Opkøb skal skabe ny vækst
For abonnenter