Nordnet laver aftale om kunstig intelligens

I løbet af efteråret vil Nordnets svenske kunder kunne møde selskabets nye digitale medarbejder, Amelia.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox
/ritzau/FINANS

Børsmægleren Nordnet har lavet en aftale med det amerikanske selskab Ipsoft om at forbedre oplevelsen for kunderne via kunstig intelligens. Og det bliver altså de svenske kunder, der i første omgang kommer til at møde Amelia.

Den digitale ansatte skal guide investorer, der vil oprette et aktie- eller pensionsdepot hos Nordnet og hjælpe dem med at aktivere de nye depoter - og Amelia skal hverken overholde 11-timers-reglen eller holde fri på helligdage, så ydelsen kan benyttes 24 timer i døgnet.

"Vi har tårnhøje ambitioner, og vores mål er at bygge verdens bedste kundeoplevelse indenfor opsparing og investering. Det tror jeg ikke er muligt uden at supplere den menneskelige kundeservice med kunstig intelligens," siger Niklas Odenwall, landechef i Nordnet Danmark, i en pressemeddelelse.

Han ser frem til, at også de danske kunder kommer til at kunne bruge Amelias kundskaber.

/ritzau/FINANS

Ny teknologisk storsatsning på IoT skal give ISS et forspring

"Oftest bliver vi taget på sengen, men med kunstig intelligens kan vi faktisk komme på forkant" 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

HP efter stor rokade: Vi står et godt sted

For abonnenter