ITWatch

Ny aftale skal sætte fart under softwareselskabs salg i Norden

Softwarefirmaet Minuba har indgået en aftale med grossist, der skal markedsføre selskabets it-system i Norden. Det kan resultere i en fordobling af nøgletal, spår direktør.

Adm. direktør Casper Hassø Nielsen har store forventninger til Minubas aftale med grossisten Solar. | Foto: PR/Minuba

Syv år efter softwarefirmaet Minuba blev etableret, retter selskabet nu blikket mod det nære udland. En ny aftale med grossisten Solar skal være med til at øge salget af Minubas it-system på det nordiske marked.

Samarbejdet indebærer, at Solar fremover skal markedsføre Minubas produkt over for sine kunder i Skandinavien, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

"Samarbejdet er et scoop for os. Solar er en stor og meget stærk spiller i Skandinavien. Vi kan på den ene side drage nytte af deres erfaringer og netværk, og på den anden side deres evne til at distribuere viden og varer. Det er et kraftspring i vores bestræbelser på at blive den dominerende aktør på det nordiske marked," udtaler Minubas adm. direktør Casper Hassø Nielsen i meddelelsen.

Han forventer, at den skandinaviske satsning kan resultere i en fordobling af softwareselskabets nøgletal i 2017. Minuba har i dag 20 medarbejdere og kom ud af seneste regnskabsår med en bruttofortjeneste på 2,7 mio. kr. og en bundlinje på 698.147 kr.

Minuba har udviklet et softwaresystem med fokus på proces- og sagsstyring. Målgruppen er tømrermestre, el-installatører, entreprenører og servicevirksomheder. Selskabet blev grundlagt af Casper Hassø Nielsen og Luis Knudsen i 2010.

Mere fra ITWatch

Investering skal gå til udvikling i nyt fintech-selskab

Det godt et år gamle fintech-selskab Anyday lukkede tidligere på ugen en investeringsrunde. Pengene skal primært gå til udvikling af virksomhedens betalingsløsning, Anyday Split. Resten skal bruges på markedsføring, fortæller direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs