Facebook satser på samarbejde med Hollywood

Den sociale medieplatform Facebook samarbejder med studier og agenturer i Hollywood. Virksomheden vil skabe deres egne originale programmer til deres sociale medieplatform.
Det skriver Wall Street Journal.
De originale programmer skal ramme et publikum i aldersgruppen 13-34, med særligt fokus på dem mellem 17-30 år. Facebook har, ifølge Wall Street Journal, godkendt et budget på op til 3 mio. dollar (19,9 mio. kr.) per episode.
Udover de originale programmer, satser virksomheden også på indhold i en kortere form der skal vare omkring ti minutter.
Sammenlignet med de digitale mediegiganter som Netflix og Amazon, er Facebook sent ude med deres investering i originale programmer. Konkurrenterne, blandt andet Apple, går også målrettet mod originale tv-shows, og virksomheden har allerede hyret to nye topchefer fra tv-studiet Sony til at hjælpe dem i kampen om kunderne.
Ifølge Wall Street Journal adskiller Facebook sig fra konkurrenterne ved blandt andet at følge den traditionelle lancering af episoder, hvor de kommer et ad gangen, i stedet for hele sæsoner på en gang. Yderligere har Facebook udtalt, at de vil dele data om seertal med Hollywood.
Facebook satser på at lancere projektet i slutningen af denne sommer.
/ritzau/FINANS
Har danske forfædre: Her er fem ting, du ikke vidste om verdens næstrigeste mand