ITWatch

Facebook satser på samarbejde med Hollywood

Facebook vil bruge millioner på at producere eget originalt indhold målrettet unge mellem 13 og 34 år.

Foto: /ritzau/AP/Noah Berger

Den sociale medieplatform Facebook samarbejder med studier og agenturer i Hollywood. Virksomheden vil skabe deres egne originale programmer til deres sociale medieplatform.

Det skriver Wall Street Journal.

De originale programmer skal ramme et publikum i aldersgruppen 13-34, med særligt fokus på dem mellem 17-30 år. Facebook har, ifølge Wall Street Journal, godkendt et budget på op til 3 mio. dollar (19,9 mio. kr.) per episode.

Udover de originale programmer, satser virksomheden også på indhold i en kortere form der skal vare omkring ti minutter.

Sammenlignet med de digitale mediegiganter som Netflix og Amazon, er Facebook sent ude med deres investering i originale programmer. Konkurrenterne, blandt andet Apple, går også målrettet mod originale tv-shows, og virksomheden har allerede hyret to nye topchefer fra tv-studiet Sony til at hjælpe dem i kampen om kunderne.

Ifølge Wall Street Journal adskiller Facebook sig fra konkurrenterne ved blandt andet at følge den traditionelle lancering af episoder, hvor de kommer et ad gangen, i stedet for hele sæsoner på en gang. Yderligere har Facebook udtalt, at de vil dele data om seertal med Hollywood.

Facebook satser på at lancere projektet i slutningen af denne sommer.

/ritzau/FINANS

Har danske forfædre: Her er fem ting, du ikke vidste om verdens næstrigeste mand 

It-aktier kan skimte comeback efter svag periode 

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs