ITWatch

Fullrate satser på særlige ramadan-tilbud for at booste salg

Tele- og bredbåndsudbyderen Fullrate ser en mulighed for at skabe mersalg med særlige tilbud under den muslimske højtid ramadanen.

Lars Asger Petersen er adm. direktør i Fullrate. | Foto: PR/Fullrate

En kraftig stigning i antallet af opkald under den muslimske ramadan får nu TDC-datterselskabet Fullrate til at satse på særlige tilbud i forbindelse med afslutningen af højtiden.

Det skriver Børsen. Tilbuddene gælder blandt andet tablets og mobiltelefoner.

"Det er sådan, at børn får gaver i forbindelse med afslutningen på ramadan. Sådan lidt ligesom en konfirmationsgave. Vi vil derfor også have nogle ekstra gode tilbud på tablets og mobiltelefoner," siger Fullrates adm. direktør Lars Asger Petersen til Børsen.

Tele- og bredbåndsudbyderen oplever omkring 50 pct. mere trafik på udenlandstelefoni på mobiltelefonen i perioden, hvor ramadanen slutter.

I modsætning til Fullrate har konkurrenterne 3 og Telenor ingen særlige tilbud i anledning af ramadanens afslutning, fastslår selskaberne overfor Børsen.

Dataslugende mobilkunder kan have prisstigninger forude 

Teleindustrien: Vi har som branche stadig nogle store udfordringer 

Mere fra ITWatch

Ny partner-chef hos Microsoft: Cloud skal sælges som hyldevare

Microsofts nye chef for partnerøkosystemet, Morten Kvist Thomsen, ser stærk vækst i cloud-baserede løsninger de kommende år - men mener, at mange flere med fordel kan vælge standardløsninger i stedet for at tænke i tilpasninger. Det kan speede omstillingsprocesser dramatisk op og sætte turbo på digitalisering.

IBMs nordiske chef stopper

Selskabet slår den nordiske forretning sammen med Benelux-regionen, og derfor stopper Henrik Tang Hedegaard som nordisk chef for IBM. Han fortsætter dog i en ny rolle.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs