ITWatch

Fynsk softwareselskab går efter enterprise-markedet med ny satsning

Enterprise-markedet skal fylde en større del af forretningen hos Umbraco. Derfor satser selskabet på en ny app-store.

PR/Umbraco
Niels Hartvig er stifter af Umbraco. Foto: PR/Umbraco

Med lanceringen af en ny app-store vil fynske Umbraco sætte sig på en større del af enterprise-markedet.

Målsætningen er, at løsninger til større virksomheder i fremtiden skal udgøre en tredjedel af selskabets vækst.

Det oplyser Umbraco i en pressemeddelelse.

"Vi har investeret massivt og taget det bedste fra de løsninger, vi blandt andet har udviklet til Carlsberg, Amazon, Det Europæiske Råd (Ministerrådet), rejseselskabet Thomas Cook med flere, og så har vi sat det sammen, så vi nu også har en skalerbar platform, der appellerer til enterprise-segmentet," udtaler stifter Niels Hartvig i meddelelsen.

Umbraco leverer et open source-baseret CMS-system til opbygning af hjemmesider. Konkret skal selskabets nye app-store fungere som et best-of-breed-univers, hvor brugere kan udvide funktionaliteten med analyser, oversættelser, e-handel, personalisering, intranet, SEO, kommunikation og sociale medier.

Derudover giver platformen adgang til tredjeparts software-løsninger, der integrer med Umbracos løsning.

"Med den nye Best-of-Breed udrulning har virksomhederne nu nem adgang til Umbracos tredjeparts software-løsninger, så de hurtigt og fleksibelt kan designe deres egen løsning med de bedste apps på markedet – for eksempel e-handel og personalisering indbygget i deres websites. Og det er helt essentielt for flere og flere globale virksomheder," udtaler Niels Hartvig i meddelelsen.

Selskabet, der har til huse i Odense, forventer vækstrater på 30 pct. i de kommende år. Over en halv mio. hjemmesider benytter selskabets CMS-system i knap 200 lande.

Odenseansk it-selskab underviser børn i kodning

Support og cloud bag Umbracos fordobling i toplinjen

Relaterede

ITWatch trial banner 14 dage.jpg

Seneste nyt

Se alle ledige stillinger