ITWatch

Cloud-virksomhed vil bruge persondata som salgsargument

Cloud-selskab ser de nye GDPR-krav som en salgsmulighed, der skal udnyttes. Det skriver DI Business.

EU's ellers meget omdiskuterede persondataforordning skal bruges som et salgsparameter. Det mener it-virksomheden Cloudeon. Her vil man bruge det, at kunderne skal kunne føle sig sikre på, at man opbevarer og håndterer data sikkert som salgsparameter.

Det skriver DI Business.

Frank Mogensen er adm. direktør i Cloudeon, der er beskæftiget indenfor at udvikle og sælge cloud-løsninger i ind- og udlandet. Han siger til brancheforeningens medie:

"GDPR kan være et salgsparameter for os, når vi skal sælge vores ydelser i Danmark og udlandet. Kunderne kan med GDPR have en sikkerhed for, at vi har høje krav til datasikkerheden," siger han.

EU’s persondataforordning trådte i kraft 25 maj i år og skal danne rammer for, hvordan virksomheder håndterer persondata ordentligt og ikke lagrer det unødvendigt samt sikrer at det ikke deles utilsigtet.

Men Frank Mogensen fra Cloudeon mener, at ordningen ikke er en hindring, men kan være en konkurrencefordel for EU's selskaber.

"Vi har i vid udstrækning levet med høje krav i Europa i mange år. Det er først nu, at det blev taget rigtig alvorligt med forhøjede bøder og sanktioner. Men jeg ser primært GDPR som noget, store udenlandske virksomheder skal frygte," siger han.

"Der er en stigende skepsis derude. Og hvis kunderne taber tillid til, hvordan du som virksomhed håndterer data, så kan meget vel ende med, at du må lukke," siger han til DI Business.

Cloud-selskab henter commercial executive fra Atea 

Cloudselskab ansætter erfaren specialist til lederstilling 

Mere fra ITWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs