ITWatch

Spiludvikler investerer 200 mio. i ny vækststrategi

Selskabet bag den globale spilsucces Subway Surfers smider et stort millionbeløb i strategi, der skal sikre ny vækst.

Foto: PR/Sybo Games

Spiludvikleren Sybo har skruet op for investeringsniveauet, der skal bringe yderligere vækst til selskabet bag gigantsuccesen Subway Surfers. Det skriver Børsen.

200 mio. kr. investerer Sybo i en ny vækststrategi, der skal brede selskabet ud på flere platforme. Det sker efter et fald fra godt 99 mio. kr. sidste år til 2,8 mio. kr. for de seneste otte måneder. 

"Vores år følger budgettet, og vi landede som planlagt med et lille millionoverskud. Til gengæld med et meget højere investeringsniveau. Omsætningen har stabiliseret sig, men vi er stadig den mest downloadede app," siger adm. direktør for Sybo, Mathias Gredal Nørvig, til Børsen. 

Sybo, der tidligere fjernede Games fra sit firmanavn, har blandt andet kastet sig ud i en licensaftale med sko- og tøjmærket Vans samt en animationsserie baseret på Subway Surfers-spillet. Derudover planlægger selskabet at udsende tre nye spil i løbet af 2018.

Unity stifter innovationscenter i Malaysia 

Spiludviklere, internationale investorer og udgivere sætter hinanden i stævne

Dansk spil udråber sig til verdens mest downloadede sidste år 

Mere fra ITWatch

Klumme: Har corona skabt en ny guldalder for innovation?

Hvad kan vi lære af covid-19-pandemien, når det gælder virksomheders innovationskraft – og sammenhængen med bæredygtighed, diversitet, ledelse og måder at arbejde sammen på? Det forsøger Peter Juul Jørgensen fra Lenovo at svare på i denne klumme.

NNIT-topchef: Mine ambitioner er højere

Pär Fors’ første halve år som direktør i NNIT har været præget af flere udskiftninger i topledelsen og faldende indtægter. Den nye direktør er kun mildt tilfreds og forventer bedre resultater i den kommende tid.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs