ITWatch

Dansker står bag nyt mobilselskab i Mexico

Et nyt teleselskab med dansk stifter vil skabe konkurrence om de mexicanske mobilkunder. Markedet minder om det danske for 20 år siden, lyder det fra stifter.

Simplii er navnet på et nyt mexicansk mobilselskab, der gik i luften i slutningen af september. Opkomlingen er stiftet af danske Kristian Kuhn, som samtidig er adm. direktør. Det skriver Computerworld.

Det lyder umiddelbart eksotisk med et dansk stiftet mobilselskab i Mexico, men der er masser af lærdom fra det danske marked, som kan bruges i det latinamerikanske land – ikke mindst MVNO-konceptet.

"Hvis vi kigger på de danske priser og det danske marked for 20 år siden og på markedsdynamikkerne på det tidspunkt, så skete der det, at MVNO’erne og gjorde det langt mere forståeligt og nemt at være telekunde - og de rykkede fuldstændig ved dynamikkerne på markedet," siger Kristian Kuhn til Computerworld.

Han har i en årrække arbejdet for selskaber som Nokia Siemens Network og Ericsson i Latinamerika. I første omgang er ambitionen for Simplii at finde fodfæste på markedet i Mexico, der tæller 130 mio. mennesker, men på sigt er målet for Kristian Kuhn at ekspandere til hele Latinamerika.

EU-Kommissionen: Stor stigning i dataroaming efter indgreb 

Gigantisk telefusion nærmer sig i USA 

Mere fra ITWatch

Tre talchefer forlader Lunar

Et par kreditchefer og en finansdirektør har valgt at sige op i fintech-banken, der på en anden front netop har sikret sig ny kapital.

IBM om blockchain: Udviklingen fortsætter - også uden Tradelens

Da A.P. Møller-Mærsk forleden meddelte, at selskabet vil droppe sin blockchain-baserede Tradelens-platform, skabte det store overskrifter . Men blockchain-teknologi lever videre, og IBM forventer vækst de kommende år, forklarer IBM Danmarks CTO, der peger på tillid som en væsentlig faktor i netværk.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ITWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs