Kinesisk startup udpeger de rigtige kandidater med kunstig intelligens

Store internationale selskaber som Coca Cola og Hugo Boss har med hjælp fra kinesisk startup og kunstig intelligens fundet alternative veje til de rette kandidater.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Det kinesiske startup Seedlink vil med tre åbne spørgsmål og kunstig intelligens gøre op med det ellers ressourcetunge rekrutteringsarbejde i verdens store, internationale selskaber. Virksomheden har allerede selskaber som Hugo Boss og Coca Cola på kundelisten.

Det skriver Berlingske Business.

Seedlink er fire år gammelt, men har ifølge egne udsagn kørt mere end 600.000 ansøgere gennem systemet på vegne af 50 globale virksomheder. De tre åbne spørgsmål skabes i samarbejde med kunden og besvarelser fra nuværende ansatte, hvilket er med til at sikre sammenhæng mellem de efterspurgte kompetencer og potentielle kandidater.

"Mange baserer deres ansættelser på traditionelle vurderingsredskaber såsom cv’er, IQ-test og følgebreve, og vi mener, at det har en meget lav forudsigelsesværdi, når det kommer til arbejdspræstation. Vi ser, at der er mange fejlansættelser i markedet eller, at der er et mismatch mellem forventningerne til kandidaten og den faktiske rolle, han eller hun skal udfylde. Det er hverken til gavn for kandidaten eller virksomheden," forklarer Roeland de With, europæisk salgsdirektør for Seedlink, til IDAs teknologipodcast, Techtopia, ifølge Berlingske Business.

Erhvervsminister åbner for flere penge til fremtidens digitale strategi 

TDC: Ros for initiativet – men it-kompetencer kan ikke stå alene 

Milliardudskrivning skal sætte skub i Danmarks digitale vækst

S: Digital vækst forslår lidt når uddannelse beskæres 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Foto: Magnus Møller

Ib Kunøe forlader formandsposten i Atea