Trods kundefremgang kom Waoo ud af 2016 med minus på bundlinjen

Fiberselskabet Waoo havde succes med at kapre flere kunder sidste år. Til gengæld faldt omsætningen som følge af farvel til selskaber i ejerkredsen.
Jørgen Stensgaard er adm. direktør i Waoo. | Foto: PR/Waoo
Jørgen Stensgaard er adm. direktør i Waoo. | Foto: PR/Waoo

40.000 nye kunder fik Waoo ombord i 2016. Det svarer til en vækst på 13 pct. så fiberselskabet nu leverer bredbånd til 280.000 kunder. Det skriver Børsen.

11.000 af de nye kunder valgte også at købe adgang til tv-kanaler hos Waoo. Trods fremgang på kundefronten faldt Waoos omsætning sidste år med 16 mio. kr. - fra godt 464 mio. kr. i 2015 til godt 448 mio. kr. i 2016. Forklaringen skal findes i, at elselskaberne Verdo, Sydfyns Elforsyning og Nyfors er trådt ud af ejerkedsen.

Det betyder, at bundlinjen for 2016 lyder på et minus på 16,8 mio. kr., hvilket dog er 9 mio. kr. bedre end forventet. 2017 kommer også til at byde på røde tal på bundlinjen, lyder det fra adm. Direktør Jørgen Steensgaard.

"Vi regner med et minus på 20-25 mio. kr. Men fra 2018 forventer vi positive tal," siger Jørgen Stensgaard til Børsen.

Optimismen bunder blandt andet i, at Waoo for nylig begyndte at sælge fiberbredbånd til kunder i Nordsjælland.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Foto: Magnus Møller

Ib Kunøe forlader formandsposten i Atea